Albanië
Argentinië
Australië
Bahamas
Barbados
België
Bosnië en Herzegovina
Brazilië
Bulgarije
Canada
Chili
China
Costa Rica
Cyprus
De Verenigde Arabische Emir.
Denemarken
Duitsland
Ecuador
Egypte
Engeland
Estland
Fiji
Filippijnen
Finland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Ierland
Ijsland
Indonesië
Israël
Italië
Jamaica
Japan
Jordanië
Kenia
Kosovo
Kroatië
Letland
Libanon
Litouwen
Luxemburg
Macedonië
Maleisië
Malta
Marokko
Mexico
Monaco
Montenegro
Namibië
Nederland
Nieuw Zeeland
Noorwegen
Oekraïne
Oostenrijk
Peru
Polen
Portugal
Roemenië
Rusland
Saoedi-Arabië
Schotland
Servië
Slovenië
Slowakije
Spanje
Syrië
Thailand
Tsjechië
Tunesië
Turkije
Uruguay
Venezuela
Verenigde Staten
Wit-Rusland
Zambia
Zimbabwe
Zuid-Afrika
Zweden
Zwitserland
Veelgestelde vragen
Uw bevestiging wordt binnen enkele minuten na het voltooien van de boeking verzonden. U krijgt ook een voucher die u moet meenemen naar het bedrijf voor autoverhuur wanneer u de auto ophaalt.
U heeft een e-mail ontvangen met een boekingsbevestiging waarin alle informatie staat die u nodig heeft, zoals bij welk agentschap u heeft gehuurd, hun contactgegevens en waar u de auto kunt ophalen.
Controleer of de bevestigingsmail niet in uw map met ongewenste e-mail is terechtgekomen. Als u de e-mail daar niet kunt vinden, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Ja, maar u moet minimaal twee uur voor de gewenste ophaaltijd reserveren.
U kunt uw huurauto annuleren door op onze website rechtsboven op ‘Klantenservice’ te klikken. U wordt dan verder begeleid met de annulering.
Wijzigingen kunnen worden aangebracht via onze internationale klantenservice – bel: +47 21 03 06 23.
We kunnen niet het exacte merk van de auto garanderen, maar we garanderen wel dat de auto van dezelfde categorie zal zijn, of dat nu mini, economy, SUV of premium is.
Ja, u kunt een debetkaart gebruiken. Bovendien kunt u een kaart gebruiken die niet op naam staat van de hoofdbestuurder. Bij aankomst bij het verhuurkantoor heeft u echter een kredietkaart nodig op naam van de hoofdbestuurder. Sommige bedrijven voor autoverhuur staan u toe om met een debetkaart te huren. Kijk onder het gedeelte ‘Betaling’ bij debet- en kredietkaartinformatie om te zien welke kaart u kunt gebruiken.
Goautos heeft geen verborgen kosten of toeslagen. Als u echter extra’s toevoegt, zoals een gps, kinderzitje of winterbanden, worden er extra kosten in rekening gebracht. Extra’s worden betaald op de afhaallocatie en niet via Goautos.
Om een auto te huren, vereisen de meeste bedrijven voor autoverhuur dat u al minstens 1 jaar een rijbewijs heeft. U wordt gevraagd om dit rijbewijs op de ophaallocatie te tonen.
Deze belangrijke informatie verschilt van land tot land. De meeste bedrijven voor autoverhuur hanteren een minimumleeftijd van 21, maar er zijn bedrijven die huurders vanaf 19 jaar accepteren. U vindt deze belangrijke informatie in stap 2 van het boekingsproces
Houd er rekening mee dat sommige agentschappen extra kosten in rekening brengen voor bestuurders tussen de 18 en 25 jaar oud. Dit bedrag is ook te vinden onder ‘Belangrijke informatie‘ in stap 2 van het boekingsproces.
De meeste agentschappen een kleine vergoeding voor extra bestuurders. De vergoeding is normaal tussen de 3 en 10 euro per dag. Sommige bedrijven nemen één extra bestuurder op in de opgegeven prijs.
U kunt extra bestuurders toevoegen in stap 3 van het boekingsproces.
Al onze aanbiedingen zijn inclusief aansprakelijkheidsverzekering en diefstalverzekering. U kunt verzekeringsinformatie vinden door op ‘Belangrijke informatie’ te klikken in stap 2 van het boekingsproces.
Soms is het een goed idee om verzekeringsdekking aan te schaffen, vooral als het eigen risico hoog is. Sommige reisverzekeringen en kredietkaarten hebben al een ingebouwde verzekeringsdekking. Neem contact op met uw aanbieders om te zien of u al gedekt bent.
In uw boekingsbevestiging staan de documenten die u moet meenemen bij het ophalen van het voertuig.
Normaal gesproken omvat dit een geldige kredietkaart op naam van de bestuurder (MasterCard, Visa of American Express). Bovendien moet u uw geldige rijbewijs meenemen, evenals de voucher die u bij uw bevestiging hebt ontvangen. Sommige instanties vereisen ook dat u zich identificeert met een extra ID (best een paspoort).
Wanneer u binnen de EU reist, kunt u met de meeste verhuurbedrijven internationale grenzen overschrijden. U moet dit echter dubbel controleren door op ‘Belangrijke informatie’ te klikken in stap 2 van het boekingsproces.
Tips voordat u boekt
Tip #1: Plan vooruit
Als u op het laatste moment een voertuig nodig heeft, kunnen wij u helpen. Maar als u van tevoren weet dat u autohuur nodig heeft, kunt u tot wel 70% besparen door vroeg te boeken. Reserveer uw auto 3 – 4 maanden van tevoren om geweldige aanbiedingen te vinden en meer opties te hebben. Hoe dichter u bij de reisdatum komt, hoe meer u misschien uiteindelijk betaalt.
Tip #2: Vermijd de extra verzekering
Het is gebruikelijk dat bedrijven voor autoverhuur proberen u aanvullende verzekeringsproducten te verkopen. In werkelijkheid zijn deze niet nodig. Ze veroorzaken extra kosten die u niet nodig hebt en dekken misschien niet eens de gewone schade zoals gebarsten voorruiten.
Wanneer u via Goautos.com boekt, zijn alle vereiste verzekeringen zoals Third Party Liability Protection (TP, aansprakelijkheid jegens derden), Vehicle Theft Waiver (TW, diefstal van voertuig) en Collision Damage Waiver (CDW, ongevallenschade) inbegrepen. We brengen geen extra kredietkaart- of andere kosten in rekening. Ook btw, luchthaventaksen en pechhulp zijn inbegrepen in de offerte. En voor de meeste offertes is ook onbeperkt aantal kilometers inbegrepen.
Tip #3: Boek geen navigatieapparaat
Wanneer u rechtstreeks bij een bedrijf voor autohuur boekt, stelt het soms voor om een gps te huren. Als u de locatie niet goed kent, lijkt dit misschien een goed idee. De kosten lopen echter snel op. Misschien bent u beter af met alleen de navigatie op uw smartphone of een ouderwetse kaart.
Tip #4: Rijd voorzichtig
Behandel tijdens uw autohuur uw huurauto als uw eigen voertuig. Wees voorzichtig tijdens het rijden en parkeren om mogelijke ongevallen te voorkomen. En laat geen waardevolle spullen in uw huurauto achter die dieven kunnen verleiden. Neem ze met u mee of verberg ze uit het zicht. Voorzichtig rijden en gehoorzamen aan snelheidslimieten kunnen u tot 25% brandstof besparen.
Tip #5: Neem uw eigen kinderzitje mee
Reizen met uw gezin is duur genoeg. Waarom nog meer kosten toevoegen? In plaats van een autostoeltje te huren tijdens uw volgende gezinsuitje, neem er een mee van huis. U wist dit misschien niet, maar luchtvaartmaatschappijen laten u gratis kinderstoelen meenemen in het vliegtuig. Dat klopt, er zijn geen kosten aan verbonden. Dus in plaats van deze thuis te laten en er een te huren, bespaart u op deze manier een paar centen.
Huur een geschikte auto
Overweeg onderstaande informatie om ervoor te zorgen dat de auto geschikt is voor uw behoeften:
-
De grootte van de huurauto
Als u met familie op vakantie gaat, heeft u waarschijnlijk een andere auto nodig dan wanneer u alleen reist. De belangrijkste overweging is meestal hoeveel mensen er passen in de auto, evenals de bagagecapaciteit.
-
Waar zult u de auto gebruiken?
Waar u gaat rijden is belangrijk. Een kleinere auto kan een goede keuze zijn voor een stad, terwijl een grotere auto comfortabeler is op snelwegen. Heeft de auto airconditioning nodig? Het kan aangenaam zijn tijdens een zomervakantie bij warm weer.
-
Heeft u een navigatieapparaat nodig?
Een van de meest voorkomende fouten bij het huren van een auto is het niet hebben van een gps in buitenlandse steden. Auto’s in de premium categorie hebben meestal navigatie ingebouwd, terwijl de meer betaalbare huurauto’s dat niet hebben. Als u niet wilt betalen voor een gps, kunt u uw eigen navigatieapparaat meenemen of vertrouwen op de navigatie van uw smartphone.
-
Reist u met jonge kinderen?
Als u met kinderen reist, hebt u kinderzitjes in de auto nodig. Deze worden ook als extra’s verrekend. Controleer op voorhand hoeveel het verhuurbedrijf voor kinderzitjes in rekening brengt. Als u vindt dat de prijs te hoog is, kunt u overwegen om uw eigen kinderzitjes mee te nemen. Vergeet echter niet dat dit onhandig kan zijn, tenzij u de huurauto op het vliegveld ophaalt en inlevert. Controleer ook of u extra bagagekosten betaalt om de kinderzitjes mee te nemen.
-
Zorg dat er voor iedereen genoeg plaats is
Als u als gezin of in een grote groep reist, beschikken de meeste locaties over minibussen die plaats bieden aan 5 tot 9 personen.
-
Het is belangrijk om de lokale omstandigheden te kennen
Hoewel mensen zelden problemen hebben bij het huren van een auto, is goed voorbereid zijn belangrijk. Lokale wetten en regels kunnen verschillen van wat u thuis gewend bent, en hetzelfde geldt voor rijgedrag. We raden u aan de relevante informatie online op te zoeken voordat u een auto in het buitenland huurt.
Tips bij het ophalen van de auto
-
Meld vertragingen
Als u te laat bent voor de geplande ophaaltijd, moet u het verhuurbedrijf op de hoogte stellen van uw vertraging. De meeste agentschappen geven in hun huurovereenkomst aan dat ze niet de auto kunnen garanderen die u hebt geboekt wanneer u meer dan een uur te laat bent. In dit geval kan de huurder een mindere auto ontvangen of moet hij of zij een extra bedrag betalen voor een opgewaardeerde auto.
-
Controleer de huurovereenkomst
Controleer of de huurovereenkomst dezelfde prijs toont die werd gegeven toen u de auto boekte. Als u een auto in het buitenland huurt, hebt u recht op een exemplaar van de overeenkomst in het Engels. Onderteken nooit een overeenkomst geschreven in een taal die u niet begrijpt.
-
Controleer de auto voordat u wegrijdt
Controleer of de auto niet is beschadigd voordat u wegrijdt. Inspecteer zowel het interieur als de buitenkant van de auto. Als u schade ziet, moet u de vertegenwoordiger van het verhuurbedrijf hiervan op de hoogte stellen. Maak daarnaast foto’s van de auto ter documentatie in het geval dat u ten onrechte wordt beschuldigd van het veroorzaken van schade.
Tips bij het terugbrengen van de auto
-
Inspecteer de auto opnieuw
Het wordt aanbevolen dat u foto’s van de auto maakt voordat u de sleutels overhandigt. In geval van onenigheid over de staat van de auto kunnen deze foto’s nuttig zijn. U kunt ook overwegen de vertegenwoordiger van het agentschap om een schriftelijke bevestiging van de staat van de auto te vragen op het moment van inleveren. Het is vooral belangrijk om foto’s te maken als u de auto buiten kantooruren inlevert.
-
Maak de auto schoon
Zorg ervoor dat de auto in dezelfde staat wordt teruggebracht als u hem kreeg. Er kunnen extra kosten van toepassing zijn als de auto binnen of buiten vuil is.
-
Zorg voor een volle tank
Het is doorgaans goedkoper om de auto met een volle tank in te leveren in plaats van dat het verhuurbedrijf dit voor u doet. De prijs die u betaalt bij het tankstation is normaal gesproken veel lager dan de prijs die het agentschap in rekening brengt.